PAS Dianggotai Golongan Murtad !


Masih hangat diperkatakan tentang Isu Murtad dan Pihak Gereja di Selangor yang menjadi perkara serius diikuti oleh semua orang kerana ianya melibatkan soal akidah umat islam dan malahan melibatkan hubungan antara agama serta kaum yang telah mula terhakis. Memberi implikasi yang sangat besar jika pendekatan penyelesaian dilihat gagal dalam memelihara kesucian agama islam dan mereka yang bertanggungjawab hanya mengambil tindakan sambil lewa yang sudah pasti mengundang seribu satu persoalan. Dengan hanya membiarkan sahaja hal ini tanpa tindakan memberi satu bibit-bibit awal petanda malapetaka besar yang melibatkan penganut agama di Malaysia akan berlaku.

Bagi PAS terutamanya, sebuah parti yang mendakwa hanya mereka sahaja yang memperjuangkan agama Islam. Apakah tindakan yang telah mereka ambil di dalam isu Gereja ini?

Dr Hasan Ali telah mempertahankan tindakan tidak bersalah pihak Jabatan Agama Islam Selangor(JAIS) dan Polis bertindak memeriksa Gereja Methodist Damansara Utama kerana berlakunya aktiviti agama yang melibatkan orang Islam.

Tindakan PAS ? : Pesuruhjaya Pas Selangor ,Khalid Samad telah memberi tekanan bertubu-tubi keatas Hassan Ali akibat bertindak sendirian memberi kenyataan tanpa kelulusan PAS terlebih dahulu.

Kenyataan maaf oleh MB Khalid Ibrahim kepada pihak Gereja DUMC atas tindakan JAIS dan Polis melakukan pemeriksaan telah melukakan hati semua pihak terutamanya umat islam kerana tanpa melihat hasil siasatan penuh JAIS terlebih dahulu.

Tindakan PAS ? : BISU !

JAIS dan Polis telah ditikam belakang pula dari PAS selangor kononnya JAIS telah gagal memaklumkan terlebih dahulu pemeriksaan keatas gereja DUMC sedangkan Jais dan pihak polis telah melaksanakan tugas mengikut kuasa yang diperuntukkan kepada mereka.

Tindakan hanya berdiam diri dari PAS kecuali dari Dewan Pemuda Pas telah memberi seribu makna samaada PAS ingin mempertahankan Islam atau perlu memberi keutamaan kepada rakan politiknya terlebih dahulu-segalanya sudah terjawab PAS akan terus menjaga hati DAP dan PKR dari kepentingan akidah umat islam.

No comments:

Post a Comment