PAS Sokong Hak Lesbian Dan Gay ?

Adakah pendirian dan perjuangan PAS sudah tersasar jauh? Adakah PAS sudah lupa akan perjuangan menegakkan syiar Islam mereka?

Semalam, Anwar Ibrahim telah menjawab soalan-soalan daripada pihak Yahoo!News dan ianya boleh dilihat secara live di internet. Beberapa soalan panas telah ditanyakan kepada Anwar dan seperti biasa, Anwar dilihat cuba memberi jawapan secara berdolak dalih.

Namun apa yang memeranjatkan ialah satu soalan yang berkaitan dengan Hak golongan Lesbian, Gay.


Benarkah PAS bersetuju dengan pandangan tersebut? Benarkah PAS berpendirian bahawa golongan Gay dan Lesbian, Biseksual dan Nyah adalah normal dan tidak seharusnya kita mendiskriminasi hak mereka? Adakah para Ulama-ulama di dalam PAS lupa bahawa golongan inilah yang dimurkai Allah SWT sehingga mereka pernah diturunkan azab dan dihapuskan dari muka bumi ini ketika zaman Nabi Luth.

Seharusnya PAS memberi kenyataan berhubung dakwaan Anwar Ibrahim bahawa PAS menerima pandangannya di dalam isu Lesbian, Gay, Biseksual dan Nyah ini. Ini merupakan satu cabaran daripada Anwar kepada PAS secara halus.

Jika PAS berdiam diri maka Anwar Ibrahim akan bersorak gembira kerana secara tidak langsung, PAS kini berada di dalam genggamannya. Maka benarlah yang dikatakan PAS bakal dikuasai Anwar Ibrahim!


No comments:

Post a Comment