Suruh Menteri Perdagangan Dalam Negeri Letak Jawatan? PAS Tiada Otak?


Cakap Tak Pakai Otak. Berbahas tanpa pakai Otak. Buat Pernyataan pun tak pakai Otak.

Inilah gambaran yang paling sesuai untuk Pemimpin dan ahli-ahli PAS. Di harakah hari ini, Dewan Pemuda PAS Selangor memberi cadangan agar Menteri Perdagangan Dalam Negeri meletak jawatan hanya kerana harga gula telah naik 20 sen! Dakwa mereka lagi, dengan kenaikan harga gula sebanyak 20 sen ini jelas menunjukkan Kerajaan Barisan Nasional telah gagal teruk dalam pentadbirannya.

Apa ini? Hanya Kerana 20 sen..Barisan Nasional yang dah lebih 50 tahun mentadbir negara sehingga mencapai kemajuan yang pesat seperti hari ini, telah dikatakan gagal mentadbir hanya kerana gula naik 20 sen?


Bagaimana pula dengan kejayaan Barisan Nasional selama ini yang diiktiraf oleh dunia?


Bagaimana dengan kejayaan Barisan Nasional mengharungi ancaman kegawatan ekonomi yang serius satu ketika dahulu?


Bagaimana dengan kejayaan Barisan Nasional dalam menjadikan Malaysia sebuah negara yang berbilang kaum malah mampu hidup di dalam keadaan yang aman makmur?


Bagaimana dengan kejayaan Barisan Nasional dalam industri pengeluaran kenderaan iaitu Proton ?


Orang PAS tidak ada yang guna kereta proton ke?


Ketika pilihanraya di Sabah yang lepas Nik Aziz ada membuat kenyataan, Presiden PAS Hadi Awang tidak perlu letak jawatan.

"Pada saya, menukar pemimpin hanyalah apabila jika pemimpin tersebut melanggar syariat Allah SWT" Kata Nik Aziz.

Dia juga pernah membuat kenyataan ketika Beliau digesa meletakkan jawatan,

"Kenapa perlu letak jawatan? Jawatan ni amanah yang diberikan oleh ahli parti. Saya tak akan letak jawatan, jawatan ini saya di lantik, selagi orang tak tarik balik, saya nak letak macam mana?"


PAS sememangnya selalu mengeluarkan kenyataan mereka tanpa menggunakan akal fikiran. Ikut sedap mulut sahaja. Tetapi apabila mengata kerajaan, mereka lupa dengan pendirian mereka sendiri. Kenapa Menteri Perdagangan Dalam Negeri harus letak jawatan? Parti telah memberi amanah kepadanya, isu kenaikan gula adalah isu satu dunia. Dimana logiknya Menteri Perdagangan Dalam Negeri Malaysia yang harus dipersalahkan? Kerajaan tetap memberi subsidi kepada rakyat.

Harga gula Malaysia boleh dikatakan yang terendah daripada negara-negara lain. Sebagai parti yang kononnya memperjuangkan Islam, PAS seharusnya bersyukur dengan usaha Kerajaan melalui pemberian subsidi bagi mengurangkan beban rakyat.


Kepada PAS, sila gunakan akal fikiran dan berfikir dahulu sebelum membuat sebarang kenyataan!

No comments:

Post a Comment