Nik Aziz : Anwar Pemimpin Islam. Sokong Anwar Masuk Syurga !


Hari ini Nik Aziz menyatakan kepada seluruh umat Islam di Malaysia agar memohon maaf kepada Anwar Ibrahim kerana mereka mempercayai fitnah mengenai Kes Liwat dan Isu Video Seks.

“Dosa orang yang buat fitnah tidak akan merasa nikmat kubur apatah lagi hendak masuk syurga melainkan kena minta maaf dengan Anwar, itupun kalau Anwar bagi.”

Malahan Nik Abdul Aziz juga berhujah bahawa, kredibiliti Anwar sebagai pemimpin berlandaskan syiar Islam adalah faktor kemaraan politiknya disekat kepimpinan Umno-Barisan Nasional (BN) yang khuatir kehilangan kuasa.

Apakah yang telah dilakukan oleh Anwar Ibrahim sehinggakan mampu menundukkan Ulama Termasyhur PAS seperti Nik Aziz bagi menjaga kepentingan beliau? Dengan tindak tanduk Nik Aziz yang terbaru ini, perjuangan PAS dilihat semakin hari semakin jauh tersasar daripada perjuangan asal mereka.

Apa istimewanya Anwar pada PAS sehinggakan mereka kini dilihat lebih sibuk menjaga kepentingan Anwar daripada kepentingan Parti PAS?

Adakah benar seperti yang dikatakan bahawa PAS kini mempunyai pasukan pemimpin yang dilihat sebagai PRO Anwar, dan mereka ini sedang berusaha menguasai PAS demi kepentingan peribadi Anwar Ibrahim malah pada masa akan datang PAS boleh digunakan sebagai senjata bagi kepentingan politik Anwar.

Adakah ini bermakna Nik Aziz merupakan salah seorang daripada golongan kumpulan tersebut? Umum telah tahu mengenai krisis diantara Nik Aziz dan Abdul Hadi Awang. Adakah Nik Aziz kini berpakat dengan Anwar untuk menguasai PAS daripada Abdul Hadi Awang?

Adakah ahli-ahli pimpinan PAS seluruh negeri dan bahagian akan membiarkan Anwar Ibrahim menguasai Parti mereka ini?

No comments:

Post a Comment