Siapa Kata Harakah Tak Buat Berita Fitnah ?


Adakah akhbar Harakah juga bersifat Maksum seperti Ulama mereka juga sehingga dikatakan akhbar tersebut tidak pernah mengeluarkan sebarang berita berunsur fitnah?

Betul ke?

Ingat lagi masa tengah sibuk dengan pilihanraya di Sarawak? Harakah ada keluarkan gambar Umi Hafilda yang didakwa mereka menunjukkan isyarat lucah! Akhirnya didapati Harakah dengan sengaja telah menggunakan teknik pertindihan gambar bagi mengubah gambar Umi Hafilda.

Itu bukan Fitnah Ke?

Apa pula isu Sekarang?

Bekas Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah Abdullah menfailkan saman ke atas tabloid rasmi PAS, Harakah untuk menghentikan sebarang fitnah atau usaha untuk merosakkan imejnya. Selain Harakah, turut disaman adalah wartawannya, Sabri Said, Ketua Editor, Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Timbalan Ketua Cabang PKR Bukit Mertajam dan Setiausaha Cabang PKR Jelutong.

Harakah edisi 20-22 Mei mendakwa Aminah telah mendesak Wan Azizah Wan Ismail, Presiden PKR agar meminta cerai dan meninggalkan suaminya, Anwar Ibrahim.

Ini barulah tindakan orang yang berani membuktikan dirinya tidak bersalah! Bukan macam Anwar Ibrahim idola kesayangan Ulama Nik Aziz. Pengecut...dia pandai bagi alasan sahaja..

Bila dah tahu diri tidak bersalah, apa tunggu lagi? Saman sahaja! Tak perlu bagi alasan macam-macam. Yang penting berani kerana benar!

No comments:

Post a Comment