PANAS ! Nik Aziz Guna Duit Derma Surau Untuk Keluarganya !


Pertunangan diantara anak Dato' Seri Najib Tun Razak, Nooryana Najwa dengan Daniyar Nazarbayev yang mempunyai pertalian dengan presiden Kazakhstan, Nursultan Nazarbayev telah mendapat pelbagai ulasan negatif daripada pihak pembangkang yang kelihatan sedang kekurangan isu untuk menghentam kerajaan.

Persoalan adakah Dato' Seri Najib menggunakan duit rakyat bagi membiyai majlis pertunangan tersebut adalah tidak seharusnya dijadikan isu oleh pihak pembangkang. Ini menunjukkan tahap intelektual mereka masih berada jauh ketinggalan berbanding ahli-ahli Barisan Nasional. Maka tidak hairanlah jika isu menggunakan wang rakyat ini timbul.

Pernahkah mereka terfikir darimana Nik Aziz mendapat sumber kewangan bagi mengadakan majlis perkahwinan anaknya? Dari mana Anwar Ibrahim mendapat sumber kewangan bagi perkahwinan Nurul Izzah?

Dato' Seri Najib Tun Razak menjawat jawatan Perdana Menteri Malaysia, maka bukanlah satu perkara yang pelik jika beliau mempunyai sumber kewangannya tersendiri. Daripada gaji yang diterima beliau setiap bulan sahaja boleh menampung perbelanjaan pertunangan anaknya.

Pihak pembangkang menuduh Dato' Seri Najib menggunakan wang rakyat bagi tujuan pertunangan tersebut. Dikatakan juga nota pembelian telah dikeluarkan oleh pihak hotel yang terlibat dan dikeluarkan ke atas nama Jabatan Perdana Menteri.

Itu hanya kata-kata kosong! jika benar, sila buktikan! buat satu salinan nota tersebut, dan tunjukkan kepada rakyat! Barulah rakyat boleh percaya.

Saya juga ada mendengar Nik Aziz dan Anwar Ibrahim telah menggunakan duit derma surau daripada orang ramai bagi membiyai majlis perkahwinan anak mereka. Nik Aziz telah mengarahkan agar setiap kutipan tabung derma yang diperolehi di Kelantan, dikumpulkan dan digunakan bagi majlis anaknya itu.

Semua orang boleh bercakap! Semua orang boleh mereka cerita! yang penting, ada bukti ke? Kalau ada barulah cakap. Ini sekadar mahu menimbulkan isu dengan memfitnah Dato' Seri Najib. Ini sudah salah !


3 comments:

  1. Anonymous9/3/12

    pendek akal betul la ko nie???
    setahu ak la kan..TGNA gaji die sendiri sebagai MB dia salurkan ke tabung zakat...nie kan nak guna duit rakyat kelantan..jauh langit dari bumi...tak payah nk buat ceita bodoh ko la nak bg org percaya kat puak anjing kurat kot tuh....

    ReplyDelete
  2. Anonymous15/6/12

    ape ke bangang kau ni

    ReplyDelete
  3. Anonymous15/6/12

    pe ke bangang bebenor kamu ni, duit dia sendiri pun dia guna utk derma, rumah utk MB pun dia x guna, x kan la dia nk guna duit surau utk majlis pertunangan anak dia. pikir pakai otak la wei, bukan pakai butuh. bodoh r lu. cam cibai. walaupun aku sembahyang pun x cukup, tp aku boleh nilai mane yang baik mane yang tidak. x payah la kau nk hina ulama, nanti dapat bala. pikir sebelum bertindak. sekarang aku nk kau tunjukkan bukti, masukkan dalam paper utusan, metro, nst, bharian yang nik aziz guna duit surau. kalau x de, baik kau pergi solat taubat. pastu kau pergi kelantan, jumpa nik aziz, mintak maaf secara terbuka dgn nik aziz. aku nk kau jawab kat blog ni dulu. esk aku jengah balik blog ni.

    ReplyDelete